Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rychlovka

Při návratu ze zaměstnání hraje můj žaludek opět árie Bacha či Smetany. Potřeba do sebe něco natlačit je už nevyhnutelná. Cestou tramvají přemýšlím jak nejrychleji nasytit sama sebe a jít spát. Opět vstávám v šest ráno a to je pro mě, co by nočního ptáka smrtelná hodina. Volím tedy nejrychlejší cestu kebab, turecký nápis se na mě směje a tak vstupuji za vůní. První překvapení je, že tu nejsem sama, druhé, že obsluha není ani čech ani turek, ale přistěhovalá žena, národnosti předpokládám ukrajinské, a to je první chyba.

Zákazník přede mnou vyřizuje deset minut svou objednávku, je vidět, že i on je poněkud nervoznější. Nevím jestli je to jeho postavou, vedle něho si připadám fakt "šlang", nebo pramalé možnosti dostat to co opravdu chce. Paní začne pracovat na objednávce a když jí má téměř hotovou pán se ozve se slovy, že tohle opravdu nechtěl. Madam vydrží psychický nátlak dvou zákazníků a znovu se s pánem pouští do hovoru "co vy teda chtěla?"

Když už to vypadá, že snad dokončí požadovaný tovar, zjišťuje, že jí dochází důležité ingredience a začíná krájet ledový salát. To už moje trpělivost dost vře. Při příchodu mi nebyl opětován pozdrav a teď snad dělá, že tam vůbec nejsem. Dávám jí ještě pět minut, a když vidím, že celých 6 min váží hranolky, opravdu rozpolcená odcházím bez jídla pryč. Tak budu hlady, dyť jsem byla jenom 12 hodin v práci, tak že vlastně nepotřebuji jíst, a tedy ani spát?

Řítím se k domovu a zahlédnu čínskou restauraci, podle desky na stěně usuzuji, že jídlo je možné si odnést domů a tak vejdu, rychlá orientace a šup k obsluze. Vybírám nudle s kuřecím masem, ale opět se jak si zastavuji nad odpovědí obsluhy "co ty dala?". Trochu se zapotím, ale rukou dovysvětluji a už jen slyším jak vyřizuje objednávku v kuchyni, tedy spíše doufám. Tento jazyk opravdu není z mého kmene. Po chvilce vstoupí další zákazník, než si vybere dostávám svoji dobrotu a řítím se domů.

Ještě u vchodu zaslechnu, jak se obsluha snaží s pánem domluvit co vlastně chce. Velmi mě zarazí věta obsluhy, když je viditelná na obou národností shoda, že nemluví stejně. Už jen slyším obsluhu.

"Hjů spík ingliš?"

Autor: Ivana Kožnarová | neděle 25.5.2014 8:57 | karma článku: 22,50 | přečteno: 8040x
  • Další články autora

Ivana Kožnarová

Kurýrka

Nikdy jsem si nemyslela, že budu tohle zaměstnání kdy vykonávat. Jen představa ježdění celý den v autě, za každého počasí, ve městě které vůbec neznám, ve mě vyvolávalo pocit, že skončím ještě před zkušební dobou......

10.9.2016 v 19:06 | Karma: 15,79 | Přečteno: 695x | Diskuse| Plzeň

Ivana Kožnarová

Motorest Lesní Zátiší

Stále hledám místa, kde se člověk může chutně najíst. Navštívila jsem, po doporučení, motorest Lesní Zátíší, který byl v prvních dílech pořadu Ano šéfe! Změna majitelky je vidět při prvním příchodu do provozovny. Domácké prostředí

5.11.2015 v 17:45 | Karma: 14,18 | Přečteno: 1418x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Nouze naučila Dalibora housti

To je přesně můj případ. Ne, že bych byla úplné kuchařské střevo, ale práce kolem plotny mě nijak neláká a příliš ani nebaví. Při výrobě pokrmů se spoustu věcí zašpiní, v mém případě někdy i rozbije a následný úklid kuchyňského prostředí je pro mě za trest. Sporák připomíná bitevní pole po útoku "Al-Káidy" a odstranění všech nedostatků mi zabere zbytek dne. Jen že jíst pořád dokola to co nabízí gastronomie v Čechách prostě jednou sebere člověku chuť si něco koupit a raději se bude lopotit u plotny.

24.3.2015 v 17:18 | Karma: 9,19 | Přečteno: 407x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Pozvání na večeři

Stane se to snad každému, že přijme pozvání a těší se na skvěle strávený večer, ve výborné společnosti s něčím moc chutným. Přijala jsem i já pozvání tak trochu na "blind", a říkala si, když nic tak se alespoň najím. Kamarádka mi dohodila číslo na jednoho moc hodného a pracovitého chlapce, nijak zvlášť mě nezarazilo, že dotyčný se věnuje zemědělství, já jako ostřílená "krmička slepic a králíků", přece vím o čem je řeč.

31.10.2014 v 10:31 | Karma: 12,86 | Přečteno: 796x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Nová práce

Děje se to každému, na stálé pracovní pozici častá nespokojenost donutí jednoho najít si něco jiného. Být zase natěšený na nové spolupracovníky, klienty a nové okamžiky, kterými se bavíme ve chvílích volna. To kouzlo prvního pracovního dne je nezapomenutelné.

14.10.2014 v 23:11 | Karma: 5,13 | Přečteno: 326x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 793x
Přebarvená blondýna

Seznam rubrik