Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pozvání na večeři

Stane se to snad každému, že přijme pozvání a těší se na skvěle strávený večer, ve výborné společnosti s něčím moc chutným. Přijala jsem i já pozvání tak trochu na "blind", a říkala si, když nic tak se alespoň najím. Kamarádka mi dohodila číslo na jednoho moc hodného a pracovitého chlapce, nijak zvlášť mě nezarazilo, že dotyčný se věnuje zemědělství, já jako ostřílená "krmička slepic a králíků", přece vím o čem je řeč.

Vybrala jsem pizzerii, kde to dobře znám, i co se kuchyně týče, a pro někoho kdo rádoby italskou placku nemá rád, může odbočit do řad mas, těstovin či salátů. Po několika minutách čekání na příchod mého vyvoleného a prvním přivítání jsem měla pocit, že tohle nedopadne dobře. Už při výměně zdravice a shlédnutí "ohozu" mého doprovodu se mi chtělo utéct, můj "flanelový traktorista" celou svou garderobu podtrhl koženým páskem s kravskou hlavou místo spony, ještě klobouk, Šemíka a mohli jsme vyrazit dobývat Prahu.

Trochu zasmušile jsem vybírala vhodný pokrm, kterým bych alespoň přebila nechuť zůstávat ve společnosti českého "Džejára", který ani jednostranným rozhovorem nepřebil nudnost podvečera. První půlhodinu jsem poslouchala jak nejí pizzu, ani po mém upozornění se nedal přesvědčit, že jídelní lístek má více stran, a že si i rybu může dát, když je tak rád ve volných chvílích chytá. To jsem se zase dozvěděla, že je vlastně nejí jen chytá. Nakonec si vybral pizzu, kterou nejí, ale nehodlá se brodit jídelníčkem, když vlastně ani nemá hlad, maminka mu prý dala na cestu svačinu. To už mi cukaly koutky o sto šest.

Já si vybrala podle svého momentálního chuťového rozpoložení pikantní směs s pizza chlebem a nastalo čekání na pokrm, který jsme měli vyplnit rozhovorem. Ten byl dost jednostranný, poslouchala jsem na půl ucha, jaký je jeho život na farmě, co dělá od ledna do prosince, jak všechno zvládá sám, co vlastní, kolik traktorů, jaká je důležitá údržba strojů a hlavně čistit a olejovat. S hlavou jako škopek jsem škemrala obsluhu, aby snad použili pepřový sprej, nebo vypadli pojistky a my museli odejít, nestalo se nic, jen to, že nám přinesli objednané pokrmy a alespoň na chvíli nastalo ticho.

Ještě že tady mají tak skvělé víno a wifi free, měla jsem možnost jakoby pracovat na dálku a s úbytkem vína ve džbánku už jsem neslyšela skoro nic o dojení a závodech telat. Ještě jsem poslala kamarádce sos sms, aby mě se svým přítelem přišla zachránit. Vysvobození se konalo během necelé hodinky a já se mohla rozloučit a utéct. Jako dárek jsem dostala kilo kmínu, vlastní výroby pravil dotyčný, podání ruky a šup pryč od kovbojského večírku.

Při příchodu mi vlastní matka kladla na srdce, že takovýhle pracovitých chlapců je málo, a že toho bych se rozhodně držet měla. 

Nic to raději sama připálím na co přijdu a kmín mají jisto jistě kdekoliv.

Autor: Ivana Kožnarová | pátek 31.10.2014 10:31 | karma článku: 12,86 | přečteno: 796x
  • Další články autora

Ivana Kožnarová

Kurýrka

Nikdy jsem si nemyslela, že budu tohle zaměstnání kdy vykonávat. Jen představa ježdění celý den v autě, za každého počasí, ve městě které vůbec neznám, ve mě vyvolávalo pocit, že skončím ještě před zkušební dobou......

10.9.2016 v 19:06 | Karma: 15,79 | Přečteno: 695x | Diskuse| Plzeň

Ivana Kožnarová

Motorest Lesní Zátiší

Stále hledám místa, kde se člověk může chutně najíst. Navštívila jsem, po doporučení, motorest Lesní Zátíší, který byl v prvních dílech pořadu Ano šéfe! Změna majitelky je vidět při prvním příchodu do provozovny. Domácké prostředí

5.11.2015 v 17:45 | Karma: 14,18 | Přečteno: 1418x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Nouze naučila Dalibora housti

To je přesně můj případ. Ne, že bych byla úplné kuchařské střevo, ale práce kolem plotny mě nijak neláká a příliš ani nebaví. Při výrobě pokrmů se spoustu věcí zašpiní, v mém případě někdy i rozbije a následný úklid kuchyňského prostředí je pro mě za trest. Sporák připomíná bitevní pole po útoku "Al-Káidy" a odstranění všech nedostatků mi zabere zbytek dne. Jen že jíst pořád dokola to co nabízí gastronomie v Čechách prostě jednou sebere člověku chuť si něco koupit a raději se bude lopotit u plotny.

24.3.2015 v 17:18 | Karma: 9,19 | Přečteno: 407x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Nová práce

Děje se to každému, na stálé pracovní pozici častá nespokojenost donutí jednoho najít si něco jiného. Být zase natěšený na nové spolupracovníky, klienty a nové okamžiky, kterými se bavíme ve chvílích volna. To kouzlo prvního pracovního dne je nezapomenutelné.

14.10.2014 v 23:11 | Karma: 5,13 | Přečteno: 326x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Pracovní vyhoření

Známe to snad všichni. Vstáváme s odporem, pracujeme s odporem a domů ve stejném stádiu. Proč tomu tak je? Odpovědí je možná hodně možná málo. Každý má tu svou. Já si odpovím sama, prostě jsem vyhořela.

28.9.2014 v 17:25 | Karma: 14,62 | Přečteno: 909x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Kavárenské hoře

Pracovat v kavárně, pro mě, milovnici českého turka, bylo příjemné zpestření hospodského zaměstnání. Vůně čerstvé namleté kávy, příjemné pološero, zákusky a ve vhodnou dobu zapálený krb, na mě působilo tak blahodárně, že se mi mnohdy nechtělo ani domů.

21.9.2014 v 15:18 | Karma: 8,08 | Přečteno: 393x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Zamyšlení

Dneska úplně odbočím od tématu blogů, které píšu nebo se snažím psát. Přijímám informace každý den z mnoha portálů, novin či televize. Nemohu říci, že bych z těchto informací byla převelice šťastná, cítím smutek, a to velký. Může mi někdo odpovědět co se to s námi jako lidmi stalo?

15.9.2014 v 21:57 | Karma: 6,77 | Přečteno: 327x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Zabijačka

Už si nevzpomenu na první zážitek z domácích vepřových hodů. První poněkud mlhavou připomínkou je obtloustlý řezník ze zmijovkou na hlavě a červeným nosem od rumu. Jako dítě jsem zvídavě pozorovala všechno dění okolo zpracování pašíka. Můj otec chtivý se všemu naučit samozřejmě vyzvídal, zkoušel, až se naučil celkovou proceduru zařizovat sám.

13.9.2014 v 14:48 | Karma: 10,22 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Na pohodu

Poslední dobou nemám tolik osobního volna kolik bych potřebovala. Jakmile se mi naskytne alespoň jeden volný den, hodlám ho využít pro svůj vlastní klid a pohodu. Vyhledávám samotu, abych uvolnila hlavně myšlení. Knihu si vezmu jako jedinou společnost a v případě slunečného počasí vyrazím rozvalit tělo do přírody.

7.9.2014 v 15:20 | Karma: 5,79 | Přečteno: 190x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Dary z lesa

Moje sestřenka neustále plní komunikační portál fotkami z přírody. Je to příjemné pokoukání, ale poslední dobou přibývají obrázky košíků plných hub. Rozhodla jsem, že se provětrám v lesním porostu, načerpám energii, a když se mi zadaří, přinesu si i večeři.

4.9.2014 v 18:20 | Karma: 6,82 | Přečteno: 344x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Řízková romance

Neznám nikoho ve svém okolí, kdo by neměl rád řízky. Jednoduchá příprava, dostupnost, možnost vylepšení dle vlastní chuti. I přílohy lze zvolit na několik způsobů. Měla jsem možnost porovnat tento lahodný pokrm i u sousedů v Německu. Musím přiznat, zlatě doma.

3.9.2014 v 17:41 | Karma: 9,88 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Bramborová carevna

Při sobotním velmi nudném pracovním nasazení v zaměstnání, lze to přičíst jen špatnému počasí, sezona turistů tak nějak končí a tempo v točení piva upadá do zimního spánku. Přemýšlím si, jak se zabavit. Nápad upéci bramboráky, plně podpořen žaludkem vlastním, padl po chvilce přemýšlení. V kuchyni jsem našla dostatečné množství surovin na přípravu tohoto chutného pokrmu a tak už nic nebrzdilo mému kuchařskému umění.

27.8.2014 v 0:21 | Karma: 11,00 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Sourozenecká dovolená

Probíhající letní dovolené, mě přiměli zabrousit v myšlenkách o pár desítek let zpět, a nyní už s úsměvem si připomenout první samostatnou dovolenou mých rodičů. Veškerý volný čas a finance věnovali nám, abychom s bratrem vyrůstali v klidu a pohodě. Samozřejmě jsme byli odměňováni dle zásluh. Za vysvědčení, ochotu, pracovitost a prostě z rodičovské lásky. A tak přišel čas, aby se sami odměnili, že nás ještě nevydědili, a zaplatili si dovolenou na celých 14 dní v Africe.

22.8.2014 v 13:21 | Karma: 8,72 | Přečteno: 578x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Svatba

Měla jsem nejednu příležitost co by obsluhující personál, sdílet tento snad nejkrásnější den zamilovaných dvojic. Každý má svoji představu jak prožít tento den D. Já vlastní představu nemám, jelikož nemám stálého partnera ani o ničem podobném nesmýšlím. Hlavně by to musel být opravdu naplněný den plný radostných prožitků. Z okukování svateb jiných jsem doposud nenačerpala žádné okamžiky, které by mi pomohly změnit názor, že já se prostě vdávat nechci.

20.8.2014 v 16:24 | Karma: 8,83 | Přečteno: 700x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Domy plné neřesti

Již jednou jsem se nechala umluvit a vstoupila s kamarádem do domu určeného především pánům. Z určitého hlediska rozumím mužům, kteří nemají stálou partnerku a hlavně mají dostatek peněz, že navštěvují druh tohoto uvolnění mysli i těla. Neodvažovala jsem se zjišťovat podrobnosti pracovní nabídky ani jsem se nesnažila družit či se zdržovat po dobu nanejvíš nutnou. Pochopil z mého otráveného výrazu a nechal si kouzlo uvolnění na jiný den, beze mě.

19.8.2014 v 19:45 | Karma: 12,07 | Přečteno: 1073x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Hospodská

Už jako malá jsem inklinovala k výčepnímu zařízení. Spolu s babičkou jsme pravidelně chodívaly každou neděli s dvoukolákem dědovi pro basu piv. Hospodský byl velice oblíbený a široko daleko proslavený svým přístupem ke "štamgastům". Jeho obrovské srdce a každodenní úsměv mě utvrzoval každým rokem, že tohle zaměstnání chci jednou dělat.

13.8.2014 v 15:42 | Karma: 11,30 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Sportovní dovolená

Nechala jsem se nalákat a tak trochu donuceně souhlasit, že vyrazím s kamarádkou sjíždět Berounku na kánoi. Její parta zasloužilých vodáku, jako každý rok, vyrážela za stejnými příkořími vodního sportu. Nerada takhle na rychlo vyrážím někam kde to vůbec neznám a hlavně mezi jedince, které jsem v životě neviděla. Na druhou stranu, co jako, poznám nové lidi, místa a snad i vtipné zážitky. S blížícím se dnem odjezdu jsem se trochu začala i těšit, opustím stereoryp pracovního kolotoče a na chvilku vypnu mozek od povinností.

6.8.2014 v 20:19 | Karma: 8,52 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Dobrotiny

Ještě před několika lety, jsem pracovala jako servírka na Šumavě. Bydlet u rodičů bylo výhodné pro vlastní pohodlí a pracovat nedaleko, znamelo méně nákladů na dopravu, brzký návrat domů a spoustu času na přátele. Vhodná pracovní místa se v tomto kraji snad dědí, tak že "lov" po něčem lepším byl tak trochu boj o oheň.

28.7.2014 v 15:25 | Karma: 6,29 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Brigáda

"Ahoj Ivčo, prosím tě přijdeš mi v sobotu pomoc grilovat? Máme tu závody v malé kopané, a já nemám nikoho ke grilu." "Hoj, to je jasný, v kolik?" "Hele na devátou stačí." "Ok, tak v sobotu pa."

23.7.2014 v 14:45 | Karma: 11,02 | Přečteno: 865x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Špekáčky

Každý rok se těším, až se přijatelně vyčasí, a najde se parta přátel, s kterými rozděláme oheň a naplníme žaludky vhodným buřtem. Letos jsem měla tu možnost, nechat se obsloužit a nechat si donést hotový výtvor až pod nos. Bylo to kouzelné, nechat se obskakovat a jen tak přihlížet na rozzářené děti pobíhajíc kolem mini vatry. Opravdu jsem si příjemně odpočinula, pak i částěčně unavila a šla s klidem na duši spát.

16.7.2014 v 15:40 | Karma: 11,46 | Přečteno: 1134x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 793x
Přebarvená blondýna

Seznam rubrik