Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hospodská

Už jako malá jsem inklinovala k výčepnímu zařízení. Spolu s babičkou jsme pravidelně chodívaly každou neděli s dvoukolákem dědovi pro basu piv. Hospodský byl velice oblíbený a široko daleko proslavený svým přístupem ke "štamgastům". Jeho obrovské srdce a každodenní úsměv mě utvrzoval každým rokem, že tohle zaměstnání chci jednou dělat.

Uplynula už řada let od dětsví spokojeného a já nastoupila co by servírka do restaurace v krytém bazénu. Jako nevyučená jsem každým dnem nabírala zkušenosti a byla lepší a lepší. Práce mě velice bavila, každý den jiní zákazníci, každý den nové postřehy, byl to prostě splněný sen. Postupem času a vystřídání několika provozoven, jsem se přestěhovala do Plzně, kde jsem i nadále vykonávala a vykonávám tohle řemeslo doposud.

Je až s podivem kolik zažiju radostných, smutných, vyčerpávajících, mlsných, ale i do nebe volajících okamžiků. Na jednu stranu se není čemu divit, upustila jsem tak trochu od kouzla restaurací a pracuji v klasických "nalejvárnách" kde to prostě běží jak na páse, který nemá konce. Učit se cizím jazykům, abych vyhověla většině klientely je nemožné, tuhle myšlenku jsem zahnala po půl roce práce a raději začala používat znakovou řeč. Je to mnohem méně vyčerpávající. 

"Dobrej dáte si?" 

"Pivo"

"A jaké?"

"Velké"

"Ano a jaké?"

"Studené"

Při výběru z pěti druhů točených piv, jsou tyhle odpovědi naprosto nápomocné a chuť rozbíjet, ničit a nadávat v hrudníku roste a soptí. Umělý úsměv alespoň z části zamaskuje pocit beznaděje a vyčerpanosti. To už jeden neví jestli se smát, brečet a nebo vzít batůžek s osobními věcmi a utéci co nejdále síly stačí. Není každý den ovšem tak černý jak to vypadá, jsou totiž mnohem černější.

"Dobrej dáte si?"

"Vídeňskou kávu prosím."

"Promiň te, děláme jen preso a turka."

"A lathe?"

"Ne jen preso a turka."

"A kapučíno?"

"Ne jen preso nebo turka, jinou kávu neděláme."

"A ledovou se zmrzlinou?"

"Ne my už neděláme žádnou kávu, sbohem."

Vyčerpaná hlavně po psychické stránce přemýšlím, jestli mluvím špatně sama? Pak přijde další otázka, chci ještě chodit takhle vydělávat peníze? A pak samozřejmě při cestě domů usednu i já někam k pípě a dívám se jestli to je všude stejné, tedy v provozovnách "knajpového" typu., nebo je chyba ve mě.  Ve většině případů do posledního puntíku stejné. Je až s podivem, že někteří velmi zocelení obsluhující se ještě upřímně smějí. Buď jsou zaměstnáni krátce, nebo je jim to jedno, nebo snad na něčem "jedou"?

Hospodské řemeslo bylo a snad ještě bude pro mě svaté, pan vrchní jako okrasa restaurace, psycholog a stratég, výborný hospodář a předvídatel? Bude to už jen rarita?

Omluvte mě jdu psát scénář.

Obsluhovala jsem české blbce

Autor: Ivana Kožnarová | středa 13.8.2014 15:42 | karma článku: 11,30 | přečteno: 812x
  • Další články autora

Ivana Kožnarová

Kurýrka

Nikdy jsem si nemyslela, že budu tohle zaměstnání kdy vykonávat. Jen představa ježdění celý den v autě, za každého počasí, ve městě které vůbec neznám, ve mě vyvolávalo pocit, že skončím ještě před zkušební dobou......

10.9.2016 v 19:06 | Karma: 15,79 | Přečteno: 695x | Diskuse| Plzeň

Ivana Kožnarová

Motorest Lesní Zátiší

Stále hledám místa, kde se člověk může chutně najíst. Navštívila jsem, po doporučení, motorest Lesní Zátíší, který byl v prvních dílech pořadu Ano šéfe! Změna majitelky je vidět při prvním příchodu do provozovny. Domácké prostředí

5.11.2015 v 17:45 | Karma: 14,18 | Přečteno: 1418x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Nouze naučila Dalibora housti

To je přesně můj případ. Ne, že bych byla úplné kuchařské střevo, ale práce kolem plotny mě nijak neláká a příliš ani nebaví. Při výrobě pokrmů se spoustu věcí zašpiní, v mém případě někdy i rozbije a následný úklid kuchyňského prostředí je pro mě za trest. Sporák připomíná bitevní pole po útoku "Al-Káidy" a odstranění všech nedostatků mi zabere zbytek dne. Jen že jíst pořád dokola to co nabízí gastronomie v Čechách prostě jednou sebere člověku chuť si něco koupit a raději se bude lopotit u plotny.

24.3.2015 v 17:18 | Karma: 9,19 | Přečteno: 407x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Pozvání na večeři

Stane se to snad každému, že přijme pozvání a těší se na skvěle strávený večer, ve výborné společnosti s něčím moc chutným. Přijala jsem i já pozvání tak trochu na "blind", a říkala si, když nic tak se alespoň najím. Kamarádka mi dohodila číslo na jednoho moc hodného a pracovitého chlapce, nijak zvlášť mě nezarazilo, že dotyčný se věnuje zemědělství, já jako ostřílená "krmička slepic a králíků", přece vím o čem je řeč.

31.10.2014 v 10:31 | Karma: 12,86 | Přečteno: 796x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Nová práce

Děje se to každému, na stálé pracovní pozici častá nespokojenost donutí jednoho najít si něco jiného. Být zase natěšený na nové spolupracovníky, klienty a nové okamžiky, kterými se bavíme ve chvílích volna. To kouzlo prvního pracovního dne je nezapomenutelné.

14.10.2014 v 23:11 | Karma: 5,13 | Přečteno: 326x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Čeští politici jsou v bezpečí. Slovensko musí situaci zklidnit, řekl Lipavský

19. května 2024  12:19

Slovenský tisk atentát na Fica označuje za ránu do srdce tamní společnosti, která čelí pokročilému...

Vozidlo skončilo v poli úplně zdemolované, hasiči vyprostili tři lidi

19. května 2024  12:17

Tři muži se zranili v sobotu večer při vážné nehodě nedaleko Uhřic na Blanensku. Řidič auta značky...

Fico je mimo ohrožení. Pellegrini: Na hovor o uklidnění situace nedozrál čas

19. května 2024  11:06,  aktualizováno  11:59

Na jednání stran k uklidnění situace na Slovensku patrně nedozrál čas, uvedl zvolený prezident...

Česku dnes hrozí krupobití a lokální bouřky, přívalové srážky už ne

19. května 2024  11:04

Přímý přenos Na většině území Česka se dnes odpoledne a večer mohou objevit bouřky s kroupami a silnými dešti....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 793x
Přebarvená blondýna

Seznam rubrik