Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pozvání na večeři

Stane se to snad každému, že přijme pozvání a těší se na skvěle strávený večer, ve výborné společnosti s něčím moc chutným. Přijala jsem i já pozvání tak trochu na "blind", a říkala si, když nic tak se alespoň najím. Kamarádka mi dohodila číslo na jednoho moc hodného a pracovitého chlapce, nijak zvlášť mě nezarazilo, že dotyčný se věnuje zemědělství, já jako ostřílená "krmička slepic a králíků", přece vím o čem je řeč.

Vybrala jsem pizzerii, kde to dobře znám, i co se kuchyně týče, a pro někoho kdo rádoby italskou placku nemá rád, může odbočit do řad mas, těstovin či salátů. Po několika minutách čekání na příchod mého vyvoleného a prvním přivítání jsem měla pocit, že tohle nedopadne dobře. Už při výměně zdravice a shlédnutí "ohozu" mého doprovodu se mi chtělo utéct, můj "flanelový traktorista" celou svou garderobu podtrhl koženým páskem s kravskou hlavou místo spony, ještě klobouk, Šemíka a mohli jsme vyrazit dobývat Prahu.

Trochu zasmušile jsem vybírala vhodný pokrm, kterým bych alespoň přebila nechuť zůstávat ve společnosti českého "Džejára", který ani jednostranným rozhovorem nepřebil nudnost podvečera. První půlhodinu jsem poslouchala jak nejí pizzu, ani po mém upozornění se nedal přesvědčit, že jídelní lístek má více stran, a že si i rybu může dát, když je tak rád ve volných chvílích chytá. To jsem se zase dozvěděla, že je vlastně nejí jen chytá. Nakonec si vybral pizzu, kterou nejí, ale nehodlá se brodit jídelníčkem, když vlastně ani nemá hlad, maminka mu prý dala na cestu svačinu. To už mi cukaly koutky o sto šest.

Já si vybrala podle svého momentálního chuťového rozpoložení pikantní směs s pizza chlebem a nastalo čekání na pokrm, který jsme měli vyplnit rozhovorem. Ten byl dost jednostranný, poslouchala jsem na půl ucha, jaký je jeho život na farmě, co dělá od ledna do prosince, jak všechno zvládá sám, co vlastní, kolik traktorů, jaká je důležitá údržba strojů a hlavně čistit a olejovat. S hlavou jako škopek jsem škemrala obsluhu, aby snad použili pepřový sprej, nebo vypadli pojistky a my museli odejít, nestalo se nic, jen to, že nám přinesli objednané pokrmy a alespoň na chvíli nastalo ticho.

Ještě že tady mají tak skvělé víno a wifi free, měla jsem možnost jakoby pracovat na dálku a s úbytkem vína ve džbánku už jsem neslyšela skoro nic o dojení a závodech telat. Ještě jsem poslala kamarádce sos sms, aby mě se svým přítelem přišla zachránit. Vysvobození se konalo během necelé hodinky a já se mohla rozloučit a utéct. Jako dárek jsem dostala kilo kmínu, vlastní výroby pravil dotyčný, podání ruky a šup pryč od kovbojského večírku.

Při příchodu mi vlastní matka kladla na srdce, že takovýhle pracovitých chlapců je málo, a že toho bych se rozhodně držet měla. 

Nic to raději sama připálím na co přijdu a kmín mají jisto jistě kdekoliv.

Autor: Ivana Kožnarová | pátek 31.10.2014 10:31 | karma článku: 12,86 | přečteno: 796x
  • Další články autora

Ivana Kožnarová

Kurýrka

Nikdy jsem si nemyslela, že budu tohle zaměstnání kdy vykonávat. Jen představa ježdění celý den v autě, za každého počasí, ve městě které vůbec neznám, ve mě vyvolávalo pocit, že skončím ještě před zkušební dobou......

10.9.2016 v 19:06 | Karma: 15,79 | Přečteno: 695x | Diskuse| Plzeň

Ivana Kožnarová

Motorest Lesní Zátiší

Stále hledám místa, kde se člověk může chutně najíst. Navštívila jsem, po doporučení, motorest Lesní Zátíší, který byl v prvních dílech pořadu Ano šéfe! Změna majitelky je vidět při prvním příchodu do provozovny. Domácké prostředí

5.11.2015 v 17:45 | Karma: 14,18 | Přečteno: 1418x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Nouze naučila Dalibora housti

To je přesně můj případ. Ne, že bych byla úplné kuchařské střevo, ale práce kolem plotny mě nijak neláká a příliš ani nebaví. Při výrobě pokrmů se spoustu věcí zašpiní, v mém případě někdy i rozbije a následný úklid kuchyňského prostředí je pro mě za trest. Sporák připomíná bitevní pole po útoku "Al-Káidy" a odstranění všech nedostatků mi zabere zbytek dne. Jen že jíst pořád dokola to co nabízí gastronomie v Čechách prostě jednou sebere člověku chuť si něco koupit a raději se bude lopotit u plotny.

24.3.2015 v 17:18 | Karma: 9,19 | Přečteno: 407x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Nová práce

Děje se to každému, na stálé pracovní pozici častá nespokojenost donutí jednoho najít si něco jiného. Být zase natěšený na nové spolupracovníky, klienty a nové okamžiky, kterými se bavíme ve chvílích volna. To kouzlo prvního pracovního dne je nezapomenutelné.

14.10.2014 v 23:11 | Karma: 5,13 | Přečteno: 326x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kožnarová

Pracovní vyhoření

Známe to snad všichni. Vstáváme s odporem, pracujeme s odporem a domů ve stejném stádiu. Proč tomu tak je? Odpovědí je možná hodně možná málo. Každý má tu svou. Já si odpovím sama, prostě jsem vyhořela.

28.9.2014 v 17:25 | Karma: 14,62 | Přečteno: 909x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  18:28

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Projekt Východní štít. Polsko na hranicích postaví opevnění za miliardy

18. května 2024  17:48

Polsko investuje deset miliard zlotých (asi 58 miliard Kč) do zvýšení bezpečnosti své hranice s...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 793x
Přebarvená blondýna

Seznam rubrik